Datorită lipsei unui sistem economic bine articulat, în care sectorul privat să poată susține activități sociale, culturale și de interes pentru zonele unde activează, pentru firmele care își desfășoară activitatea în mediul rural și în localitățile mici este o adevărată provocare să rămână în funcțiune. Lipsa locurilor de muncă, nivelul ridicat de șomaj, ”exodul” masiv al familiilor tinere din aceste comunități în afara granițelor țării, face integrarea tinerilor cu dizabilități cu atât mai dificilă. În acest context, familiile care includ o persoană cu deficienţe asistă neputincioase la segregarea copiilor lor, ieșiți dintr-un sistem de școlarizare fără ca finalitatea să fie integrarea lor profesională. Mai important decât existența unui venit pentru acești tineri devine dobândirea apariția sentimentului de utilitate generat de implicarea în activități la nivelul comunității. Pe de altă parte unităţile de învăţământ de masă nu sunt pregătite să integreze copii cu dizabilități, cadrele didactice nu stăpânesc tehnicile corespunzătoare de abordare, nu reușesc să înțeleagă conceptul de ”evaluare diferențiată bazată pe potențialul copilului”.
Politicile educaționale ale ministerului de resort s-au schimbat odată cu apariția Legii nr. 1/2011 – Legea Educației Naționale, dar școlile nu au putut ține pasul cu măsurile implementate în plan legislativ, neputând să le transpună în realitate, datorită limitărilor impuse de pregătirea cadrelor didactice dar și de potențialul lor administrativ. Nerezolvarea problemei integrării tinerilor cu dizabilități grevează statul, respectiv comunitățile locale din care aceștia fac parte, generează sentimentul de insatisfacție pentru aparținători, promovând ideea de inegalitate între cetățeni care ar trebui să aibă aceleași drepturi în acordanță cu legea fundamentală a țării. Prin proiectele şi programele derulate, Asociația “PENTRU COPIII PRIMĂVERII“ şi-a asumat rolul de a schimba percepţii şi mentalităţi la nivelul comunităţii locale, sprijinind procesul de integrare a copiilor cu dizabilităţi în şcolile şi grădiniţele din învăţământul de masă, în scopul asigurării egalităţii de şansă pentru toate persoanele indiferent de particularităţile pe care le prezintă.
Ana ANGHEL - Președinte asociație
3 proiecte „Tineri pentru tineri” finanţate de Ministerul Tineretului şi Sportului
DetaliiSchimbarea percepţiei comunităţii locale din județtul Caraș-Severin prin încheierea de parteneriate cu instituțiile locale și alte activități specifice.
DetaliiÎnfiinţarea primului cabinet de stimulare polisenzorială din judeţ
DetaliiProiect derulat in parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin
DetaliiConstituirea unui grup de sprijin pentru familiile care includ tineri cu Sindrom Down
DetaliiÎmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor cu dizabilităţi prin acordarea de sprijin financiar
DetaliiÎmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor cu dizabilităţi din judeţul Caraş-Severin
DetaliiMenţinerea în plan cognitiv, dar şi relaţional a achiziţiilor realizate de către tinerii cu nevoi speciale
Detaliimplicarea părinţilor în activitatea de educaţie specială şi recuperare
Detalii